lördag 3 januari 2009

nytt o frächt!

mor och jag satt i bilen utanför stationshuset i nässjö och väntade på att syster skulle vinka av m. från huset på andra sidan gatan kliver en medelålders kvinna ut på trottoaren med sin lilla svarta dvärgpudel. jag tittar på den o funderar lite. vänder mig om till mamma och säger:
"varför vill man ha en såndär larvig liten tönthund för?"
mor tittar ut och synar kvinnan o pudeln. vänder sig sedan till mig och säger:
"för att man vill ha makt över någon..."

jag höll på att dö! skrattade så jag fick ont i magen!
men nu vet jag att folk inte har små hundar för att de är söta, eller för att de är sällskap, eller för att det är roligt att träna dem eller något sånt.
utan de människorna som har små hundar är maktgalningar helt enkelt! eller i alla fall människor som känner att de måste ha makt över något...

förresten, nytt år, ny blogg som man brukar säga. (eller hur det nu var?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nytt år, ny blogg... det tyckte jag om! :) (kör ju på samma sak :P)

Anonym sa...

Du är ju inte klok, skriva om sånt som en typ gammal mamma säger..

Anonym sa...

så du kallar mig maktgalen...;P