fredag 9 januari 2009

nu är timman en klocka förmycket

jag gjorde upp en eld för dig. nu brinner hela skogen...
det snurrar i min skalle! -familjen-

sökandet med lykta o lampa (eller hur man säger) är avslutat. den andra mars packar jag mina pinaler och flyttar till staden i väster. mitt nya tillhåll är på 49 kvadrat och katten kommer vara osynlig. eller heta pelle. pelle kommer nog inte kunna röra sig. för han kommer inte leva. bara vara... med mig!

emma o emil sitter på varsin stol. de är faktiskt stora nu. fötterna har de uppe på sätet, för deras ben är så korta att de inte ens sticker utanför kanten. inte emmas i alla fall. emils ben är lite längre. han är ju storebror och allt. hur-som-hellst, korta ben eller inte, - stora är de. och att sitta själva är något de minsann kan. det krasar och mummsas när de tuggar i sig chipsen mamma lagt framför dem på de nerfällbara borden. det "lotta-ruffsigt" huvudet (som inte tillhör mig, utan emma) sticker fram från alla vinklar och vrår på stolen snett framför mig. det kikas o fnissas, tittas fram o göms. men det är inte roligt hur länge som helst och jag får resten av resan avnjuta ljudet från flera avsnitt ur "Bamse" samt en "speaker-röst" från emils nhl-spel på hans lilla Ps2 (eller vad det nu är). lintottarna förgyller resan med sina fniss. i alla fall för mig. att många irriterar sig på dem märks. men inte jag inte. jag njuter fulla drag. glada barn kan man inte få förmycket av!!
--------------------------------------------------

I got to got to go, I can't be with you tonight -alice in videoland-

1 kommentar:

meh sa...

Du kan få låna pelle om du är snäll. Han har ju rätt mycket karaktär :)