tisdag 20 januari 2009

VA?!

idag har jag blivit förvånad många gånger! förvåning nummer ett var att det var mer snö ute, (som har börjat töa bort igen). "Va?! ja som verkligen inte trodde det skulle snöa i natt".

förvåning nummer två var att jag missade bussen. jag som inte brukar vara tidsoptimist cyklade 2 min innan bussen skulle komma och hann så klart inte med. "VA? missar JAG bussen?!"

förvåning nummer tre kom som ett brev på posten. (bokstavligt talat) brev från hyresvärden med en MASSA konstigheter som ja inte kunde begripa mig på "VA? hur kan min lägenhet krympt från 49 kvadratmeter till 46?! och jasså? bor jag i Växjö? jag som angav postadressen Eksjö...."

förvåning nummer fyra var ett sms från fillidutten. de tog inte bort hennes tandställning i Nässjö fasten hon ska opereras i Jkpg morgon. och tar de inte bort rälsen kan de ju inte operera "VA?! vad är detta? har inte tandhälsovården NÅGON form av kommunikation mellan de olika klinikerna?"

förvåning nummer fem. mina muffins. samma sort, två olika smetar men med samma ingredienser, samma värme i ugnen, samma gräddningstid ALLT var samma. ändå blev resultatet "VA?! varför är denna plåten med muffins typ "frasiga" uppepå medans de andra är mer "stunnsiga"?! högst konstigt!

förvåning nummer sex kom inte som ett brev på posten, utan på e-mailen. betygen från komvux. inte alls vad jag hade förväntat mig! "VA? hur kunde ***** få MVG i Psykologi A och inte jag som var bättre och gjorde alla våra inlämningar vi hade tillsammans?! :'( besviken!!!!!!

förvåning nummer sju, en glad förvåning "VA?! oj! solen skiner!" det var ett tag sen sist. alltid lika roligt när man ser att det finns något ovanför molnen!

förvåning nummer åtta är den sak som förvånar mig mest. jag är helt borta. tänker inte normalt. fungerar inte normalt. sover konstigt, drömmer SJUKA drömmar om sjukhus och någon form av systembolag i typ Ukraina där ellen o jag mötter lillebror titus. virrvirr. inte för att drömmar brukar vara vanliga. men detta är utöver det "normala".. "VA?! håller jag på att bli ännu mer knäpp?"

dagens visa - huvudet i sanden - familjen

Inga kommentarer: