onsdag 14 januari 2009

bitter verklighet.

Sympati är en känslomässig samhörighet med en annan person. Ofta innebär det att en person upplever ledsamhet, inte på grund av egen bedrövelse utan för att någon annan person som denne är välvilligt inställd till är ledsen
- Wikipedia -

jag är sån. oerhört sympatisk. fick sluta skriva ett arbete om ungdomskriminalitet en stund för när jag kom till "eventuella orsaker"så blev ja så arg och ledsen eftersom både barnmisshandel och incest dök upp som exempel på orsaker till varför endel hamnar i kriminalitet. och istället för att skriva så började jag fundera ut hur man skulle kunna hjälpa alla barn som har det så.
och efter en liten "varför-är världen-så-hemsk-och-orättvis-gråtstund" så slutade jag vara arg.
och som någon gammal och vis människa sa "svårt att rädda världen. men lite i taget så.." och det är ju faktiskt så. jag kan inte rädda världen hur mycket jag än vill.

Inga kommentarer: