måndag 19 januari 2009

sara goes arbetslös (dag 1)

precis detta hände mig idag. att jag åt ett klistermärke. fast på ett päron. som jag hade skivat i skivor. ganska klantigt att äta upp det då... upptäckte när jag tog en päronskiva att det var en liten bit klisterlapp där. då tog jag bort den och tänkte "puuh, va bra att ja såg den innan ja började äta, för det är ju så äckligt att få skräp i munnen". sen tog jag bort lite klistermärke från en annan skiva o sen letad jag o letade efter den tredje o ev fjärde bitarna. men neheeedå. ingenstans så. jag har alltså ätit klistermärke. mums mums! och återigen tänker jag tanken "VARFÖR dessa klistermärken på frukterna?!" (har någon ett bra svar så leverera gärna det omgående)

dagens visa: 2006 - Hello Saferide (gått på repeat i stortsett sen jag vaknade) dagens impuls: köp av tågbiljett till göteborg på onsdag. dagens rätt: frukt! frukt! frukt! (alla former, alla storlekar, alla smaker). dagens fulaste låttitel: My life would suck without you - Kelly Clarkson (dålig låt också förresten). dagens väckarklocka: monccan från götet ringde, "trevlig" som vanligt och berättade att allt var klart. (okej. kändes ju bra och roligt. men det känns inte så kul att veta att hon inte ÄR sådär trevlig som hon är i telefon..) dagens syssla: allmänt tråk, pyssel o fix. inget nödvändigt egentligen. dagens upptäckt: att jag äger verktyg. (skruvmejslar och dylikt. bra att ha!) dagens tråkigaste: idéfattigdom.

Inga kommentarer: