onsdag 21 november 2012

Trötthet

Igår var en bra dag ända tills kvällen då jag planerat att läsa min roliga bok... Vaknade varje gång jag slog i huvudet i den. Var för trött för att hålla ögonen öppna och gick och la mig vid 21. Skönt men stressande. Vaknade idag kl 06.00 och var död. Hade ont i varje fiber av min kropp och alla celler skrek SOV MER! Men skulle ju ha seminarium så pallra mig iväg till skolan. På spårvagnen möter jag R och K och jag blev paff och sa till R "vad gör du här du har ju seminarium i eftermiddag?!" ahhahaahahahahahah nej, det var visst jag som hade seminarium på eftermiddagen. Aja, åkte till skolan, läste ut den roliga boken, läste lite kurslitteratur och knöt ihop allt. Kändes fantastiskt bra att äntligen producera lite vettighet! En annan bra sak var att idag var det fler än jag i det tysta läsrummet så var tvungen att hålla mig vaken och inte somna med pannan rakt ner i bordet som jag gjorde igår - PANG! Gjorde ont och jag blev riktigt rädd! :P Skämdes ihjäl tills jag upptäckte att jag satt där sjäv - då fnissa jag bara lite och fortsatte sova..

Nu är iallafall seminarium 7 klart och jag är godkänd - bara 2 till nu! Känns gött, är nästan klar med 8:an och 9:an kan jag inte skriva förens efter vi haft det praktiska seminariumet. Gött! Hursom, tillbaka till min trötthet. Denna dag är den faktisk befogad, har varit i skolan 8h nu och har 4h kvar. Kvällskurs med litteraturseminarium - den roliga boken. Kanske bra att det är seminarium och inte föreläsning så man får vara lite aktiv, insomningsrisken blir mindre..! ;)

Meen nu får jag sluta gnälla, är "ledig" i morgon och på fredag får sovmorgon då. Ska ta och skriva klart seminarium 8 och börja på någon av de två slutexaminationerna då tror jag så jag får lite gjort! Ska bli SÅ skönt 13 december när Ninni och jag tar "Luciatåget" till Umeå och jag sen är ledig till 18 januari! FANTASTISKT! Men först - ända in i kaklet! Over and out!

Inga kommentarer: