fredag 16 november 2012

En helt ovanlig fredag

Just nu rör en snickare runt här hemma hos mig. Som en elvisp. Fixar, dönar, tjôtar och donar! Men bra blir det! Han isolerar våra kalla, dragiga fönster och balkongdörr och smörjer alla fönster och grejar! :) Typiskt trevligt! Dock så tar han lååång tid på sig och jag hade tänkt åka och gymma ju! Han har fixat i snart 2h och sa att det skulle ta 30 min.. Skönt att jag inte behöver betala! Gå inte plugga med honom här, han tjôtar som sagt! Väldigt trevlig och verkligen en urgöteborgare, en ordentlig arbetare, men tjôtig... Har fått göra allt annat, typ ta bort nagellack, pynta cupcakes, sortera post, skriva saker i almanackan, vattna blommor. Fixa och greja! Menmen, så är det! Blir väl troligtvis bra när han är klar så vi slipper att det drar kallt längre!
Bild från förra veckan. Enhörning med boxhandskar - det var något nytt! :D (bild från Sofie)
Nu blir det till att käka och hoppas han går snart så jag får träna - på med de snabba byxorna och sen iväg! :) Ha en fin fredag alla fina! (Btw, hörde denna låt: Superstar på radion nyss blev så paff - älskade den när jag var liten men herregud den var inte så oskuldsfull som jag kommer ihåg! xD Men jag var ju bara 11år när den kom ut så får väl skylla på det.. Haha! Btw, notera läpp-pennan! HAHAHAHHA)

1 kommentar:

stygn sa...

tur att du alltid har några cupcakes som behöver pynt - i stunder av tjôtiga hantverkare! förresten GÔTT att listerna äntligen fixas!