fredag 23 november 2012

Hemmafru!

Fredagsfika
Som upperättlese från gårdagen passade jag idag på att göra lite muffins samtidigt som tvätten tvättas! ;) Känner mig som en riktig hemmafru - mannen är på arbetet och jag gör hushållssysslor. Synd bara att det är i "fel" hushåll. Hade varit SÅ mycket enklare att bara ha en lägenhet och "ett liv", meen ska suga musten ur studentlivet nu sista året. Idag blir det myskväll med HäVSex och aspar, vi "gamlingar" ska köra lite intervju och sen blir det självklart Gasque på det! Blir kul!

Igår hade en vän länkat detta youtubeklipp. Återigen kände jag att jag vill inte bli sjuksköterska med de vilkor och krav som finns på oss nu. Jagvillintejagvillinte. Har redan skuldkänslor för att jag känner att det är för mycket - och jag är inte ens färdigutbildad! Hur känner man inte då när man ÄR färdig och kommer ut och ska jobba? Åh, jag vill visst bli sjuksköterska, men jag vill att det ska vara en del av mitt liv, inte allt, jag vill kunna ha ledigt utan att känns skuld, jag vill kunna gå hem när jag ska och inte arbeta dubelpass, jag vill kunna betala av mina studieskulder OCH spara pengar till mina framtida barn. Är det fel av mig att vilja ha det så? Hursom, detta youtubeklipp är gjort av Bianca Kronlöf och hon tycker inte att sjuksköterskor ska behöva ha den arbetssituation som råder - TACK Bianca för stödet! 

Inga kommentarer: