torsdag 29 november 2012

Snart advent

Risgrynsgröt, amaryllis och ljus -  tidig adventsstämning!

Kanelkakor på mitt vis... ;)
Idag är en såndär bakdag igen. Att baka gör mig glad men idag hade jag inte tillräckligt med grejer + glömde bakpulvret... Lite slarvigt! Men de blev goda trots att de blev kompakta! ;) Nu är jag i nya lägenheten hos hjärtat och dagen har gått fort fast jag typ inte gjort något förutom lekt hemmafru. Bakat, städat och läst lite på mitt arbete, inte så värst stressigt. SÅ skönt att stressen över ingenting har släppt och att jag inte känner mig sådär "tillplattad" längre! 

Ikväll blir det tacos till middag och vårt fredagsmys för att jag åker hem i morgon för lillebror E och hans fina brutta L kommer till Götet! Ska bli mysigt som bara den! Neh nu ska jag packa ihop mina små kanelsnittar! Recept finns här nedanför! Over and out!

 
Kanelkakor på Saras vis : 100 g smör + 1 dl socker + 2,5 dl vetemjöl + 2 tsk kanel + 1 msk honung (eller sirap) +2 tsk bakpulver + Socker och kanel att strö över kakorna

Vispa ihop socker och smör, blanda sen i mjöl, bakpulver, kanel och honung. Dega ihop till en deg som delas i tre delar. Rulla ut i längder och platta till dem lite med en gaffel. Grädda i 175 grader i 12-15 minuter tills de är fina och bruna. Ta ut och strö lite kanel och strösocker när de precis kommer ur ugnen. Skär sen kakorna i bitar medan dom är varma!





Inga kommentarer: