torsdag 15 november 2012

Stress.

Just nu är mitt liv både lugnt och stressigt. Skolan är väldigt mycket eget arbete vilket gör att jag "stänger av" och känner mig ledig fast jag jag har massvis att läsa och skriva. Har dock löst alla uppgifter med råge av tid varje gång... Aldrig suttit samma dag och stressat med en uppgift vilket är skönt, så mycket diciplin har jag ändå. Men det är ändå stressande att ha så mycket ledig tid som jag faktiskt har. Känner att jag måste göra en massa saker, fast jag inte måste - för att man "måste göra saker" när man har tid. Så är det ju naturligtvis inte men jag känner det ändå - kanske därför jag haft magknip en vecka... pga stress? Stress av flytt, stress för termin 6 stress inför sommaren. (ja jag har redan börjat stressa inför det). Uff. Får nog ta och slappna av på min spikmatta lite varje dag.

Har varit i nya lägenheten hos älsklingen nu sen i tisdags (kom tillbaka hit i morse) och jag trivs så bra där. Trivs bra i Göteborg också. Det är nog också en bidragande faktor till stressen. Att jag trivs på båda ställena men kan inte kombinera dem. För det går ju inte rent geografiskt. Det är jobbigt att känna sig otillräcklig. Skulle vilja tillbringa all min tid här, all min tid där och all min tid i småland. Men det går ju faktiskt inte hur mycket jag än längtar, saknar och önskar.

Just nu är jag dock rätt nöjd, magen "är där den ska vara" och gör inte speciellt ont. Jag bakar samtidigt som jag kollar på Hela Sverige bakar, kan inte bli så mycket bättre. Ni kanske märkt att jag bakar helt galet mycket just nu. Flera gånger i veckan, jag bakade igår, jag bakar idag, jag vet att jag ska baka på lördag igen. Men det är avkopplande, roligt och pyssligt. Jag fokuserar på att inte stressa och gör något som gör mig och andra glada. Jag blir glad för att jag gör något jag kan och som blir fint, andra blir glada av en så enkel grej som en kaka och för att den är god. (Vanligtvis blir det gott iallafall). Idag bakar jag till tjejkvällen vi ska ha i morgon! Precis vad jag behöver nu! Kommer bli jättemysigt! Och på lördag kommer det bli spelkväll i Laholm då de två förlorade sönerna återvänder, (A och O) återkommer från en låång resa i sydamerika. Ska bli kul att träffa dem igen! Aja, nu är det dag att ta ut plåten ur ugnen och i morgon ska jag dekorera dem med "fluff"! Blir ett roligt avbrott i plugget i morgon! Over and out!
Kvällens skörd! (Älska uppdatering) ;)

Inga kommentarer: