torsdag 18 december 2008

ovetandes.

att komma in i ett rum utan att ha den blekaste aning om vad du gör där är lite läskigt. sedan backa genom huset tills man kommer tillbaka till utgångsläget och sedan fundera ut vad man egentligen skulle göra/hämta/kolla på.

idag var det under sträckan kök --> matkällare som minnet försvan. stod i matkällaren och kollade på allt från frukt till kattmat, kaffe, havregryn, olivolja och marmelad som vi har i vårt lilla "matförråd". men det klickade inte. det var inget av det jag skulle ha. visste inte ens om jag skulle hämta något. men jag var ju där, hade ju gått dit av någon anledning. varför? hmm..

backade tillbaka både i tanken och kroppsligt och gick upp i köket och fortsatte göra pizzadeg. efter ett tag slog det mig. ANNANAS!
kändes bra att komma på det. lite tragiskt att ha dåligt minne innan man ens är 20. för det är ju inte förens man är efter 25 som hjärncellerna börjar brytas ner... eller hur var det nu?

äh, något sådant var det i alla fall.

2 kommentarer:

stygn sa...

hm. hjärnceller bryts ner hela tiden.
särskilt när man tuperar sig med en fleecefilt så det kommer gnistor.
men när man fyllt 25 börjar man bli RUGGIGT gammal.
om det kan ha vart det du tänkte på..?

Sara sa...

nej jag tänkte på att vi lärde oss det på biologin. att man lär sig lättare innan man är 25 för sen börjar hjärncellerna brytas ner eller hur det var...