torsdag 25 december 2008

en sannerligen God Jul tillönskar jag eder!


nu tändas tusen juleljus.

vem tänder ett ljus för den som vandra i mörkret?

-dansa kring granen hoppfallerallanla...

glädjens högtid!
kall lyser julensstjärna på den som icke hava något hem.
...att ta från de rika och ge åt de fattiga...
Ur Karl-Bertil Jonssons Jul av Tage Danielsson


Aftonen var härlig. en bra dag! jag har sagt det innan och jag säger det igen! Jag älskar min familj!

Juldagen är kommen och sovmorgon. väcktes av lillebror den äldre och blev meddelad att det var telefon till mig. från Marieberg. jaaohopp, jobb på självaste Juldagen.

Jobb = pengar = grejer till lägenheten = :)

det känns bra faktiskt. jag skulle ändå inte göra något speciellt!
nu kan jag hjälpa de som behöver hjälp. jag kan göra som Karl-Bertil. fast inte ge saker utan ge hjälp. (fast, jag får ju betalt för det..) kanske inte är så godhjärtad ändå?

men det är ju tanken som räknas. och jag tänker godhjärtat i alla fall! (mmh, jag är självgod)

Inga kommentarer: