måndag 15 december 2008

begär!


det började lite oskyldigt med mjuk pepparkaka till kaffet. sen fortsatte det i all hast med rostade mackor med jordgubbsmarmelad,
en liten kexchoklad och vanliga pepparkakor... många pepparkakor..

käranån! hade jag inte känt mig själv och vetat vad jag gjort så hade jag börjat tro att jag var gravid. så som jag har ätit idag! helt otroligt. finns ingen botten och jag vill ha CHOKLAAAAD! kan tänka mig att det är såhär att vara gravid nämligen, ett begär efter saker.. just nu har jag ett enda sockerbegär. så konstigt! saknade ju inte kakor, godis, efterrätter och liknande när jag inte åt det. men nu när ja börjat äta sånt igen så bara kommer ett "ha begär". läskigt! får väl sluta igen..
ett tips: Julradio. Jullåtar med varierande kvalité men oftast något bra/fint. kolla in!

3 kommentarer:

stygn sa...

sockerbegäret är likadant som alla andra begär.
fast ibland har man såna där äta-dagar.
iallafall jag.
och uppenbarligen du.

meh sa...

Kära nån! Det är nog bara du och Nasse i Nalle Puh som har det som favorituttryck.

Sara sa...

Ninni: ja jag vet.. men idag är värre än vanligt. HEJ o hå sockerchock!

Meh: "precis". det måste vara så. men sen är vi ju lika också. små, rosa och rädda för heffaklumpar.