tisdag 16 december 2008

allt är bättre än freud och piaget

som brukligt i dessa dagar så gick jag in på julradion.se
och fick där höra att de inte var så många som önskade låtar och så.
jag slog då slag i saken och skickade ett mail med hälsninar till systrarna och
önskade låten det är inte snön som faller som jag tyckte passade till oss. (gurka, öl o rock liksom)
o gissa om man får sin hälsning uppläst! *tappar hakan* sånt brukar väl inte hända?
det måste vara en bra dag idag!
men låten spelade de minsann inte för den gick inte in under
kategorin "mysiga jullåtar". lyssna på den och du förstår varför. men bra är den i alla fall!


nu gjorde jag något jag inte trodde jag skulle göra. ljög att jag inte var myndig...
en kille från glocalnet ringde och ville prata med pappa. jag sa att han jobbade och han undrade då om jag var fru i huset.
"nej dotter", svarade jag.
"jaha, är du myndig?"
"eeeh.. nääääh.." sa jag sa tonårsaktigt jag bara kunde (är ju faktiskt fortfarande tonåring så jag kan det där) han skyndade sig att säga att de skulle ringa tillbaka och slängde på luren.
undra om de inte får prata med omyndiga i jobbet eller vad det är frågan om..
NU måste jag ta tag i mitt liv. eller i alla fall i mitt skolarbetesliv. ska ju skriva om den där psykologi(skiten) o gämföra ett psykologiskt synsätt med en utvecklingsteori. (bläääh)

Inga kommentarer: