måndag 8 december 2008

8 dec. egentigen inte en så dålig dag..

kröp ner i sängen. kall och frusen. med strumpbyxor, jeans, strumpor, sockar, tofflor, linne, t-shirt, tröja, koffta, täcke o filt. och frös ändå!
det började klia o sticka i halsen o jag kände en ilning upp i örat.. "jaha. nu kommer förkyldningen med halsont o öroninflamation". trodde jag ja. men icke då!

vaknade på natten, trött och förvirrad. frös inte längre men var inte heller varm.
svalde en gång o trodde ja skulle dö. AJ!
halsen var tjock och "grusig" innuti. ajajaaaj. vred o vände på mig tills jag somnade om.
morgonen kom och jag försökte äta. det grusiga riviga sandpapper som under natten gjort ont i min hals var nu ett vasst och klippigt bergsmassiv. käranån vad svullet!

dagen har förflutit under följande:
- upptäckten av bergsmassivet i halsen
- försök till youghurtätning
- tvättning av allt i resväskan
- läsa allt jag SKA göra i skolan och sedan skitit i att göra ngt (jag är ju faktiskt sjuk)
- pratat med "eva" på polisrekryteringen och jag ska inte göra fystesterna i morgon...
- köpt julklapp till lille e (länge leve postorder)
- hittat jordnötssmör i skafferiet.. (gjorde ont att äta mackor med det men UJJ vad gott)
- kommit fram till att jag inte kommer göra ngt vettigt idag. (och får inte panik av det)

2 kommentarer:

stygn sa...

tips från folk med genomsvullna halsmandlar:
- drick kolsyrat vatten! det är konstigt nog lättare att svälja. (från mig)
- ät varma koppens sparrissoppa. den är tydligen bra. (har inte provat, P:s tips.)

fast du verkar ju få i dig föda ändå... men mindre ont är ju bättre!

Mathilde sa...

Uuusch, förkylning är inte kul! Hoppas du blir frisk snart..!
KRAM