måndag 22 december 2008

härligt är vad det är.

lillfisen fyllde 17 år igår.
jag kommer ihåg när han hade röd stickad tröjja med en panda på magen och satt i soffan och sög på lång-och ringfingret och snurrade sig i håret. helt slut efter den långa födelsedagen (som är årets kortaste dag om man tänker på hur länge det är ljust)
på den tiden var han väl kanske 1,5-3 någonting. men det är fortfarande "lille edi" för mig.
nu är han 25cm längre än mig och krossar flickornas hjärtan på löpande band.. pojken har blivit stor!

släkten är värst. värst på att vara typiska släkten. och det tycker jag om!
jag älskar verkligen alla högtider med hela familjen, kusiner, mostrar och annat löst folk!
konfrimationer, barnvälsignelser, bröllop, student, påsk, 50 årsfester och så JULEN. underbart!
magnus var saknad igår. men för att han skulle känna av att det verkligen är jul så pratade HELA släkten med honom i webcam. o där borta i Kina satt han och skrattade så han grät åt oss. och antagligen kom även några saknadstårar med.

julstök med familjen. pepparkaksdegen till pepparkakshuset är gjort och gardinerna nerplockade och ska bytas. hela tiden så snurrar julskivan som sytern gjort med blandade BRA jullåtar! ingen "plingelingeling-techno remix", christer sjögren -tråk-låt, inga carola vibraton så långt örat når och inte heller någon "stackars-lilla-tomten-aktig låt" (typ markoolio, amy dimond eller liknande skit). utan bara bra/roliga/fina jullåtar! finns många oupptäckta som E har hittat! :) bra jobbat.

ikväll när N kommer hem blir det nejlike-apelsiner-tillverkning! hurra!

Inga kommentarer: