torsdag 4 april 2013

Destination X

Lyssnar på destination calabria som ligger på en av mina två "systerlistor". Tänker på färjan mellan Grekland och Italien, turkost vatten, rolig maskinist som åt våra vindruvor (som var korinter egentligen), skoskav, breezer, brunbrända ben och sol på däck. Det var härligt och bekymmersfritt att speja ut över Albaniens kust bara behöva tänka på att inte kika för mycket över kanten på fartyget och bli rädd för vattnet, (eller rättare sagt höjden ner till vattnet). Skönt och varmt, lugnt och inga krav.  Bara sitta där och åka med båten, käka knäckebröd med nutella och smyglyssna på tyskarna!

Just nu är allt uppochner. Hade varit skönt att kunna åka med en båt och bara glida fram. Allt är en riktigt bumpy ride! Känns som vi jobbar och jobbar (vi = Sigge och jag). Vi skriver uppsats 08.30 (då bibblan öppnar) till 16-16.30 mån-fredag. Sen orkar vi inte mer. Ska man behöva skriva mer än så? Nästa vecka på fredag är det förövrigt dags... NKSE! Oh, som vi bävat! Nationell klinisk slutexamination för sjuksköterskeexamen. (Ni hör ju hur dumt det låter , idioti att examineras på något man redan är godkänd på.!!) Är såå larvigt nervös. Men nästa vecka ska vi i alla fall ta oss tid från skrivandet (vilket känns feeel då vi efter det har två veckor team-skit-sammarbetes-praktik som gör att ännu mer tid försvinner från uppsatsen). Hursom bättre att klara allt än faila helt på NKSE-tentan för att vi inte pluggat något så får väl uppsatsen bli lagom bra istället för bäst som är vårt mål! ;) (Inte alls självgod, inte alls).

Näh om jag ska ta tag i mig och packa ner vinterkläderna i en låda. Bestämde mig för att jag ska börja packa inför flytten nu så jag slipper göra allt i maj då jag ändå inte har tid.. Massa skrivande, 2 roliga bröllop, 1 konfirmation, födelsedagskalas och opponeringar och annat mys... Lika bra nu när jag har tid. Men tänka är ju en sak och göra en annan. Packade en låda handdukar och dukar nyss och kände mig såå duktig. Lite tragiskt att man inte har någon som helst uppfattning av vad som är duktigt och vad som är ren idioti pga man tror att man är bra pga man gör något nödvändigt. Aja. Hursom har jag lovat mig själv att alla kläder jag inte använder ska skänkas bort/slängas. Alla vinterkläder ner i låda och iväg till M. Bara sånt jag faktiskt använder ska få vara kvar här hejdå med allt annat!

Nu längtar jag tills i morgon kväll då M kommer och lugnar ner mig i mitt kaos!
Over and out!

Inga kommentarer: