tisdag 26 mars 2013

Snart påsk!

 För några veckor sedan bestämde jag mig för att pyssla lite! Virkade 4 ägg-mössor som håller äggen varma och goa! Tror jag ska göra några till, om jag orkar och hinner! Den gröna blev lite liten, får sluta dra åt så mycket när jag virkar alternativt köpa mindre ägg... ;) Åh, längtar såå till påsken nu men ska bara fortsätta analysera artiklar och granska och kategorisera, göra teman osv hela veckan lång... Men under påsken ska jag "bara" plugga till den nationella (som inte ÄR nationell) tentan som är 12 April. Mår illa redan! Urk. Menmen, påsk alltså! På påsken ska jag plugga hemma i småland så hoppas på att kunna kolla på blommor i trädgårdar, träffa fina människor, måla ägg och äta lite godis på lördagen! ^^

 Här i Kortedala har jag pyntat lite påskris med rosa fjädrar  och en fin påskduk för att lätta upp vardagen! Min dumma mage har blivit lite gladare av Silicea - en kiselgel som inte alls är rolig att dricka men som faktiskt fungerar!

Påskduk!

Familjen Äggs

Påskris!


Inte varmt men nästan vår.
Ingen lösning men ett spår.
Inga planer men ett steg.
Inte där än men på väg.
- Lars Winnerbäck -

Over and out!

2 kommentarer:

patricw sa...

Härligt att Annas tips fungerar :)

stygn sa...

oh, kiselgel! i know the taste... urk!
snygga rastaägg för övrigt! :D