lördag 2 mars 2013

Vilken vecka.

Helg, du är så välkommen!

En tuff vecka. Gick på tårna i måndags. Var gråtmild och nervös. Dubbelkollade allt tills jag blev snurrig i huvudet. I tisdags var det bättre, var mer som jag brukar men ändå snurrig i skallen av allt dubbelkollande. Resten av veckan har förflutit bra förutom 2-3 överbeläggningar per pass. Dvs inte 6-7 pat. utan 8-9 patienter på ett dagpass. Det är mycket med allt som ska göras, ordinationer, blodtransfussioner, rond, hemgång, epikris. Ah, allt sånt som mitt "jobb" går ut på. Stress, stress, stress.

Det märks verkligen när det är sjukdom i huset. Alltså infektioner, magsjuka och utbrändhet bland personalen. I går höll vi på att få stabsläge då vi ev. skulle stänga vår avdelning för intag pga misstänkt Calici (vinterkräksjukan). Då hade hela sjukhuset stängt ner för intag och alla ambulanser fått vända vid akuten och åka till ett annat sjukhus för att få hjälp. Galet att det kan bli så. Hoppas det inte händer för nu har jag bara 1 vecka kvar på min avdelning och jag får inte vara där om de har intagningsstopp pga Calici. Frågan är vad jag gör då i en vecka (och hur det går för alla patienter som behöver vård)... Blir troligtvis akuten eller operation för min del! Vore ju visserligen rätt roligt att se något annat innan man blir klar menmen. 

Hursom, på onsdag är det slutbedömning. Ser fram emot det!

Idag ska jag bara göra ingenting och i kväll blir de spelkväll hos M och R! Ska bli mysigt! 

Nu ska jag forstätta att göra ingenting och leva på den roliga kväll jag hade igår. Tack alla mina fina! 
Och tack alla som bryr sig om mig! Förra helgen var riktigt tuff och jag är såå tacksam över att ha människor runt mig som bryr sig! Tacktacktack! 

Inga kommentarer: