onsdag 13 mars 2013

Got me begging for more

Kärevärld. Har haft antons låt från melodifestivalen i huvudet i hela veckan. Kan bara jättelite: "Oh.o.o.o.o.oh. You´ve got me begging, begging! Got me begging for more!!" Stackars "Sigge" som får lyssna på mitt hummande och nynnande framför datorn hela dagarna...

Hursom, nu har uppsatsskrivandet börjat och idag hade vi träff med vår handledare. En mycket trevlig lärare som jag verkligen tror kan handleda oss! Känns skönt att ha planerat upp vad vi ska göra, eller ja lite i allafall. Kommer ju ta sin tid att göra klart detta men det ska nog gå bra! Känns hursom skönt att fått vårt ämne "godkänt" av handledaren och han tyckte också det var intressant och viktigt, alltid något!

Förra veckan slutade min praktik så kakorna som kan ses i inlägget nedan var det jag bjöd på i söndags som avslutningsfika. Alla var jättenöjda med min insatts (som kakbakare alltså... höhöhö). Ska ju tillbaka dit 26 April då jag har min praktiska examination... Är redan nervös men alla säger att det kommer gå bra så får väl tro och hoppas på det så kanske jag skärper till mig när det väl gäller! ;)

I fredags var jag en snabb sväng till mellbystrand och hälsade på, där fanns det redan snödroppar och jag blev sååå glad att våren kommit. Men det var då det, nu är det snö både i götet och på stranden. Hade enligt säkra källor till stranden kommit uppåt 15cm nysnö i Halland. My gosh! Här uppe i västergötland satsade vi på knappa centimetern istället! ;)

Nääh om man skulle ta och förfina sökorden lite nu då. Hej CINAHL, PubMed och Scopus!
Over and out!

Snödroppar i Mellbystrand


Inga kommentarer: