tisdag 30 september 2008

rakt. rent. vitt. sterilt.

sjukhus är verkligen sterila. allt är korrekt. rent. rakt. vitt.
var-sak-på-sin-plats-principen. jag gillar det. för där finns något jag inte har:
-struktur!

visst, jag är strukturerad. men på mitt sätt. som jag skrivit innan jag
tycker om ordnat kaos. men egentligen gör jag nog det pga att jag är för lat för
att hålla ordning runt mig.
eller lat och lat. jag hinner inte. har alltid fullt upp.
har alltid något på gång. skolarbete, praktiken, kören, mina små gröna älsklingar,
UR, 1-timmars-jobbet-på-helgen-som-jag-inte-vill-ha-men-behöver och så självklart vännerna och familjen.
men det sista ser jag inte som jobbigt, utan bra och roligt! (skönt att ni finns! och tack för det!)

och sen ska jag hinna vara bara sara med. att göra ingenting, eller träna eller läsa, fixa, greja, kolla på film, blogga, tjöta med folk på msn. alltså vad-som-helst!
och det tar jag mig tid till. så att allt det andra som ska göras blir lidande.
dumt! jag kanske är självisk? egotrippad?
äh, jag vet inte. hinner inte tänka på det nu. har en fetingslutuppgift i psyologin som ska bli klar!

Küss

1 kommentar:

stygn sa...

rent och rakt. ja.
korrekt. nej.
men det märker man inte förrän man vart där ett tag.
håll utkik och spetsa öronen.
gör ditt bästa för empati och moral.
heja heja!