lördag 13 september 2008

galla är gult.

det började dovt, lite lätt, långt ner, långt in. ingen fara. "trött o lite åksjuk", tänkte jag.
så fel jag hade. sen började det. i timmar höll det på. konstaterade efter många om och men att galla är inte gjort för att se dagens ljus. det ska hållas gömt och instängt. inne där det är mörkt!

kvällen gick. en enda lång plåga. trodde jag hade mått dåligt innan. detta var inget mot det. matförgifting? vet inte. kan va så.

morgonen grydde och kallsvettig o trött efter gårdagskvällens "jobb" vaknade jag till liv och kännde nästa sorts smärta molna i buken. "NEJ! det ÄR inte sant!" men jo. det var det.

SUCK! allt på en gång. jahaja. men min största sorg är att inte kunna gå på E, H o Ks 18 års fest i kväll.. myndighetsfest x3 är inget man vill missa! speciellt inte när det är 3 av de bästa vännerna som det handlar om.

men får vara glad. har installerat den nya datorn HELA eftermiddagen. så nu kan jag fortsätta pilla med den. om jag orkar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej athler KAN inte men JAG kan kommentera. på min EGEN blogg

Anonym sa...

haha... de blev annolunda den gången... nu funkar de ju

stygn sa...

det är bilirubinet i gallan som är gult.
just for allas information.
inte ALLS för att verka nördig eller besserwisseraktig eller så...

Sara sa...

bilirubinet har ngt med gulsot att göra ockå! om de blir för mkt sånt i blodet är det farligt för hjärnan.. bara så alla vet. o jag är inte heller besserwisseraktig. inte alls.