torsdag 25 september 2008

sommarens sista smak

åh ljug. ljug och kyss mig hårt en sista gång!
inga röda ögon, låt ta oss för vad vi är - världens bästa flirt och sommarens sista smak!

jag längtar! vi ska bort! flickorna ska bort på vifft! vi ska iväg och njuta av sommarens sista smak. samtidigt som vi ska välkomna hösten. med öppna armar!(och plånböcker.. höstgarderoben behöver fyllas. i alla fall för min del).

att dansa genom staden, likt en virvelvind sväva fram över kullersten och asfalt! det är lycka!
i värmen, i solen, i vänskapens glans! inte mycket kan slå det!
en ljuvlig känsla som sprider sig genom hela kroppen, från topp till tå! som doppad i guld. gyllende! inifrån och ut. gyllende!
så känner jag mig. går inte att beskriva bättre. förgylld!
förgylld av allt gör livet värt att leva. kärleken! till familj och vänner.
det är stort! större än jag förstår. det är en enda stor lycka!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ring Håkan så gör han en låt om er och ert älskade gbg där ni förgyllda virvlar över kullersten.
Ja hör den i mitt huvud!

Anonym sa...

o den e bra!

Sara sa...

ojoj får nog ta och göra som du säger! genast! (eller sparar jag detta till jul-sången jag ska skriva.. xD)

stygn sa...

inte för att verka negativ, men det har blvit molningt här nu. efter fem dagars guldväder.
BRA att det kommer ett knippe småländsk sol och lyser upp!

Sara sa...

vi kommer! och det är snart! o vi har solen med oss! :)