lördag 1 augusti 2009

första dagen i den åttonde månaden.

jag är vuxen.

tycker jag själv. just nu. annars brukar jag inte tycka det. för vuxen är man väl inte när man bara är 19? då är man väl något mellanting? eller? när blir man egentligen vuxen? när man får fast jobb och egen lägenhet? när man gifter sig? får barn? när man inte längre får ungdomsrabatt på SJ? hmmm.. konstigt detdär, förr blev ju folk vuxna när de konfirmerat sig. och då är man 14år. (FJORTON ÅR!!! det är ingenting!) hursomhelst. idag kände jag mig oerhört "Grown-up". jag har nämligen fixat nya pärmar där jag har satt in alla mina viktiga papper, sånna från hyresvärden, banken, hyresgästföreningen, elbolaget, telefonabonemanget, lönespecifikationer osv. måste jag säga att jag är nöjd? känner mig oerhört duktig och vuxen! har även städat, sorterat, slängt och gjort i ordning i garderoben och resten av lägenheten. nu är semestern slut och i morgon börjar jag och A att jobba igen. ska bli roligt att fixa med de nya möblerna och lite annat småplock. och på måndag börjar allvaret! :)

dagens visa --> pengartrubbel med Govenor Andy en fin låt i dessa dagar!

Inga kommentarer: