torsdag 20 augusti 2009

då var den här: -sommarförkyldningen!

trodde att jag klarat mig undan i år. löjligt egentligen. jag visste ju att det skulle hända. men nu? mitt i inskolningarna och när det är som stressigast.. brukar inte kroppen hålla igång då och bli sjuk sen när all stress släpper? hursomhelst så är jag sjuk. förkyld något så otroligt och nyser och snorar. det började igår med halsont och matthet.. gick med hasduk och sörplade te på jobbet och var allmänt ynklig. inatt sov jag dåligt, det var varmt och knöligt, och svettigt och gjorde ont överallt och jag var törstig och hade ont i huvudet och det enda med det tredje.. fick dock mannagrynsgröt och te till frukost och efter det blev det liite bättre och jag kunde till och med prata igen. på spårvagnen hem från m killades det i öron, hals och näsa och jag försökte andas så lite som möjligt på alla medpassagerare.. resten av dagen har jag kollat på svtplay, snytit mig och druckit beska droppar av röd solhatt som visst ska hjälpa mot förkyldningar.. snart ska jag sova. bara lite varm mjölk först så är jag nog piggare i morgon!

Inga kommentarer: