torsdag 27 augusti 2009

"nej nu kan vi dethär"

(fortsätter med morfar prosten tema.. var bara tvungen!)

(ur färjan kör bilar med campingutrustning på taken.)
-tack och lov att man inte bor i tält och får tvestjättar i öronen!
-tvestjättar kryper inte in i öronen, anmärker Carl, det är bara som folk tror! det har pappa sagt!
-jag har då lärt mig att tvestjärtar visst kryper in i öronen på folk, så det så.
-nehe! för det är fel. det är bara som folk tror!

prosten vänder sig mot prostinnan för att få medhåll då hon säger:
-men Carl har nog rätt, om han nu har fått lära sig att de inte kryper in i öronen.
-nej nu kan vi dethär. prosten är sur för att prostinnan inte höll med honom.
-MEN JAG VILL TITTA PÅ BÅTEN NÄR DEN GÅÅR OCKSÅÅ! (säger anton)
-men det går inte. den går inte förens om en och en halv timma. kom så går vi, Gerda väntar med maten!

jobbet går bra, jag har köpt fysiken-kort och i morgon ska ninni och jag dit! och sen blir det fredagsmys! (ääääääntligen helg!)

Inga kommentarer: