måndag 3 augusti 2009

ht -09 (here we go)

härmed följer en liten beskrivelse vad som hände på mitt jobb kl 08.30-08.55

jag vankar av och ann med händerna i kors över bröstet. de andra lägger fram informations papper till föräldrarna och annat viktigt. det gör inte jag. jag har bättre saker för mig. jag går fram. och tillbaka. de andra dricker kaffe. jag vill inte ha. kan inte stå still. jag trippar mellan det nya "småbarnsrummet" och köket. till hallen. och tillbaka köket igen. tillslut säger S:
- men Sara, är du nervös?
- JAAAAH!! vadå? är inte ni det? de kommer ju närsomhelst!
de andra var såklart nervösa de med. men hade ju alla varit med om detta innan. fem i nio kommer de två första barnen och jag får en chock!
- eeeeh, vänta lite nu.. skulle inte de yngsta barnen vi tog in vara 2år?
men nej.. det visar sig att vårt yngsta barn fyllde ETT år i våras. tjena. detta kommer sannerligen att bli ett intressant år!


lasange med syster yster i eftermiddags och såklart en massa prat och inhandling av marimekko-tyg (till en av alla mina kala tomma väggar) och liten burk med prickar på. 50% rea men det kostade ändå skjortan..

oh MY! det har startat!

Inga kommentarer: