fredag 31 juli 2009

hög luftfuktighet

vaknade av att regnet som smattrade på fönsterbläcket. la kudden på huvudet och vände mig om, ("klockan är ju bara halv åttaaaah..."). men det var den sovmorgonen det, smattret gick rätt igenom kudden och efter att ha tjurat under kudden en timma gick jag upp och sorterade tvätt istället för att ligga och tryna. nere i källaren knökades tre maskiner fulla innan det var dags för frukost. glad och nöjd fixade jag i mitt kök, diskade, lyssnade på radio och hade det allmänt trevligt. när väl tvätten var redo att hängas upp gjorde jag en tråkig upptäckt. personen som hade tvätt-tid innan mig hade inte hämtat sin tvätt från torkrummet. SUCK. bara att släpa upp all blöt tvätt för trappan och hänga i lägenheten istället.. alla mina galjar gick åt, duschstången är upptagen, stolar, över dörrar, hatthyllan och tillochmed över badkarskanten. (hur det nu ska kunna torka där vet jag inte men det går nog..)

men det är ganska mysigt att sitta inne med tända ljus (för att torka luften) när det ösregnar ute. nu blir det film!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, .... det går ju alltid att dra ett snöre genom hela rummet-badrummet-eller köket....om man har ett sådant förstås.

Sara sa...

tänk för att jag inte har det. tänkte tanken men ville inte springa och köpa snöre när jag har utmärkta dörrar och dylikt!s