fredag 31 oktober 2008

blöt

isvatten är väldigt gott att dricka när det är varmt och svettigt ute.
mindre härligt att ha i skorna en kall oktoberdag.
men så var det. smält snö i mina skor. kallt.
och jag är tacksam över att inte vara den som gick på vetlandavägen idag vid halv 8 då bussen körde i en SLASKplöl och skvätte ner folk från topp till tå. usch!
nu är jag torr om fötter och med tofflor på håller jag sakta på att tina upp.

första snön är (som alltid) en hat-kärlek. en skräckblandad förtjusning. o alla blir SÅ förvånade att det kommer snö. hm. man tycker folk borde ha lärt sig att den KAN komma i denna årstid..

(idag tackas far för den försenade födelsedagpresenten! skivan "jag tyckte jag var glad". vill man så får man själv ta reda på med vem).

over and out!

Inga kommentarer: