tisdag 7 oktober 2008

barnen i mitt kök

A pojke på 10 år (även känd som min bror)
J flicka på 8 år (även känd som min granne)

J - Idag höll vi på med hundratal på matten. OJ vad svårt det var!
A- Meh, vi håller också på med hundratal. Men det är inte så svårt. Om du har 930 o 573. Vad får du då om du plussar ihop dem?
J- Öööööööööööööhm. Det var för svårt för mig! (hihi) O vet du?! Lottie i våran klass, hennes mamma pratar jättedålig Svenska. För hon är från Tyskland. O Lottie kan tyska. FAST hon bara är 7 år!!!

(Efter avslutad mening har J öppen mun och stora stirrande ögon, vid tanken på att någon kan prata Tyska vid 7 års ålder! Hon flyttar blicken mellan A och mig och väntar på ett "WOW", eller liknande, från oss. Ett flycktigt ögonblick tänkte jag berätta hur många miljoner barn som kan Tyska och som är 7 år. Eller under 7 år. Men jag lät bli.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Whahaha! Jag hööör dem!

Anonym sa...

hahah :P kul värre! Julia Robertsson eller?

Sara sa...

ewelina. det FINNS ingen Julia Robertsson. HAHAHAHAHA! (men en amanda o en matilda robertsson. en julia herbetsson finns. men om det är hon får du gissa själb).