tisdag 15 maj 2012

Minnen som gör mig lycklig!

Idag såg jag ett barn äta vaniljglass, med svarta pricka i. Alltid när jag äter vaniljglass med prickar i eller ser någon annan göra det tänker jag på en händelse från när jag var ca 10 år. Pappa och jag var av någon anledning på A6 (ett shoppingcenter i Jönköping) och detta är något som inte hänt speciellt många gånger... Vi gick förbi en stooooor glassdisk och jag ville så gärna ha en glass. Så jag frågade pappa lite försynt om jag inte kunde få köpa en glass - för mina egna vecko-pengar. Men pappa sa att vi inte skulle ha någon glass idag, vi skulle ju hem och äta sen. Okej, jag accepterade direkt - skulle man hem och äta så skulle man, kunde ju inte ha magen full av glass då liksom. När vi bara hade gått några steg till tvärstannar pappa och säger "Självklart ska du ha glass!" Jag blev ganska så paff, och sen när jag fått min vaniljglass i en våffla och med en röd sked och en såndär tunn onödig vit sladdrig servett runt struten (+"slapp" betala själv ^^) så sa pappa att han sett en gammal dam och tänkt att hon kanske aldrig fått någon glass av sin pappa och att han ville ge mig det. Blir så glad när jag tänker på det och hur mycket jag älskar min pappa! Inte för glassens skull utan för hans omtänksamhet och kärlek! :'D

Fina familjen 2011
Fick även höra av M nyss att pappa och jag låter "exakt likadant" när vi blir lite upprörda - typ på en hockeymatch. Att den (för min del) "gömda smålänskan" kommer fram... Blev stolt och glad över att höra det för min pappa är världens bästa pappa och vem vill inte låta "exakt likadant" som honom? :)

En annan bra sak med pappa är att vi har lik humor... Och något som är roligt är ju --> det här. Eller --> dethär. ;) (Mamma, säg nu till pappa att läsa detta! :) Du är också världens bästa mamma, men såg ingen äta sånna där runda stora farliga sockriga tuggumin idag, när jag ser det ska jag skriva ett liknande inlägg till dig! <3 :p)
Over and out!

2 kommentarer:

stygn sa...

sara då! du har då alltid lyckats smyga åt dig glassar du! :)

Sara sa...

Hahaha ja minsann! Därav är jag det fluffiga systern! ;) Men just nu är jag inne på lite glass - mycket grönt och träning och det ska motverka fluffet är det tänkt... Men lite glass måste man väl få! ;)