torsdag 8 juli 2010

yummie head to toe!

dagen har varit lång och ganska händelserik utan att vara lång och speciellt händelserik. kan låta motsägelsefullt men så har det varit. inga spännande saker på ica mer än att samma par var inne och handlade 6 gånger på mindre än 2h. mer spänning har man ju varit med om.. som tex när jag hade slutat jobba och skulle hem och hämta tvätten. ett sommaroväder utan dess like drar in i dalen och det ÖSER ner regn i floder och det är blandat med stooora hagel. träden låg ner av blåst och alla var bara helt häpna. det kom från ingenstanns höll på i tio minuter och försvann och lämnade klarblå himmel, sol och stora högar med hagel efter sig.

skulle tvätta idag, men en spanjorska hann före och jag orkade inte vänta 1h o 50 min så jag gick hem och sov och sen städade jag hela huset. känner mig duktig när jag bara skulle städat vardagsrummet.. vi har turordnings-schema på städningen. men ibland kan det behövas lite extra städ. idag var en sån dag! nu är det rent och fint!

utanför fönstret gnäller Isa (grannens FINA och sällskapssjuka hund. ensåndär älg-hund som de hade i Spakarp när vi var små). hon är världens mysigaste och gladaste hund och hälsar alltid glatt när man ska till jobbet eller kommer hem. hon blir helt hispig av glädje när man kommer fram och hälsar ordentligt och klappar henne lite. nu sitter grannarna och grillar och hon tycker väl att hon inte får den uppmärksamhet hon behöver.. :P det är en underbar kväll och jag tror sommaren har kommit på riktigt nu efter hagelstormen!

ha de - Er hygienteckniker i Trones

Inga kommentarer: