fredag 2 juli 2010

Bergsbestigning

Idag har jag bestigit ett berg. Vet inte vad det heter men det är högt och det var jobbigt. Uppe på toppen åt vi lunch, solade och njöt av utsikten! Helt underbar dag! BLÅ himmel och sol. Nästan varmt tillochmed. Hela turen tog nog ca 4 h men vi fikade ju och badade lite i älven, dvs. rengjorde smutsiga stor och strumpor och tvättade fötter och ben. Jag har världens reva (ca 20cm) som blödde rätt bra. Men nu har jag Yoda-plåster och har tvättat med klorhexidin så nu är det ingen fara! :)
Nu har vi äntligen fått den respekt vi förtjänar av J & C. Bara för att de läst fjällturism så behöver de ju inte vara bättre "ut-i-skogen-och-bestig-ett-berg-människor" så vi var tvungna att visa vad vi gick för! :)

På jobbet vad det konstig idag. Jag var på urselt humör och det var sjukt mycket kunder. (Dålig kombination) MEN proffesionell som jag är så höll jag humöret uppe ändå! Nu är det dock skönt att dagen är slut och att jag får vila och var ifred. I morgon blir det nog ett besök på dyreparken igen för vi måste ju se alla djuren och göra alla aktiviteterna!

Puss och hej - Er räddare i nöden!

Inga kommentarer: