måndag 2 februari 2009

vitamin C

idag har jag tillfredsställt mitt vitamin C behov. ätit MÅNGA clementiner och druckit 1,5 liter "ganska god" multivitamin juice. försöker gardera mig mot en alltför stor förkylning varken orkar eller hinner med det just nu. fast, sånt får man ju inte välja själv..

en annan sak som tillfredsställts idag är den frida-abstinensen jag haft. många, många, många dagar utan fniss, prat o tankeläsning. puuh, jobbigt! och att ha flickebarnet uppe i Sattajärvi med finskt mobilnät gjorde inte det hela bättre. men. nu har hon kommit hem! detta firades med Geisha och Strong i min säng! (jag fick ta två av kuddarna och hon fick den som det var minst risk att någon annan än jag sovit på. säger inget, men det verkar som någon har bacillskräck?) vi tuggade glatt i oss de vita minttabletterna med orden: smile, peace, enjoy, love och no drugs på. ("no drugs" är de bästa... så är det bara!)
där låg vi o skrattade åt allt och inget. pratade en massa och tänkte likadant och sen skrattade vi åt att vi kan veta vad den andra ska säga.. känns som att vi träffat varandra varje dag sen studenten. allt det kändes som "vanligt"! som att vi fortfarande gick i skolan och hade åkt hem till mig efteråt och bara snackade strunt. men så är det inte längre. nu är det ekonomi, utbildning och framtid som våra samtal cirklar runt. och självklart relationer av alla slag. hallå? vi är ju faktiskt tjejer.. (o tjejer berättar ju 97% av allt som händer i sina liv för sina vänner. de andra 3% är vad tjejer berättar för sina pojkvänner vad som hänt med tjejkompisarna... hehehe!)

neh, en clementin på det här och dagen är fullbordad. over and out!

Inga kommentarer: