måndag 27 maj 2013

Keep calm

Har varit allt annat än lugn idag. Varit ett vrak. Först försvarade vi vår uppsats och det gick bra ända tills vi var klara och skulle få "lite småändringar" av examinatorn. Hon släpper bomben och tycker vi skrivit "helt fel". Efter mycket diskussioner (av oss båda fast) ledda av Sigge (då jag målade och tittade ner i bordet för att inte börja storgråta för att någon kritiserade det största arbete jag varit med och gjort på kortast tid någonsin), så blev det inte så mycket kvar att ändra. Men ändå. Hon sågade vår bebis!! Även om det inte blev så djupt eller ens en skada som behöver plåster så är jag sur (och låt mig vara det så går det snart över). Hursom, på opponentskapet ägde vi (som vanligt) och med ett, enligt examinatiorn, pedagogiskt sätt var vi kritiska i till mycket men gav tips och idéer så efter opponentskapet kändes allt bättre. Sen åkte jag hem och åt glass till middag. Tyckte att jag hade all rätt till det!

I morgon biter vi i det sura äpplet Sigge och jag och gör förhoppningsvis det sista på arbetet! Vi har ju onsdag och torsdag på oss också men hade gärna andats några dagar innan jag börjar jobba, kommer ju inte hinna det i helgen för då blir det flytt. Hursom kommer vi bli klara denna vecka och det känns BRA (trots gråt och glass och "tycka synd om mig" hela eftermiddagen... Faaaast det inte ens är synd om mig för jag har ju glass och är ju faktiskt godkänd på min examination, behöver behöver ändra lite - MEN ibland är allt bara jobbigt).

Over and out!

Inga kommentarer: