torsdag 8 mars 2012

Fallskärm

Jag har gått lös, varit hopplös, vart en millimeter från förfall! Sprungit som en halvdöd genom Malmö, känns som jag gått under överallt... Kanske var det tur? -att jag föll så djupt! För det var du som fick min fallskärm att vecklas ut!
  -Timbuktu- (<-- för att lyssna)

Jag är bra nu, nästan. Lite slem och host kvar men om jag ska jämföra med förra veckan är jag levande nu - då var jag levande död... Min praktik nu är jätterolig! Är på en vårdcentral i Johanneberg. Det är ett stort vackert gammalt hus och de har sjukhusavdelningar också och många av läkarna arbetar privat. Är helt nytt har inte varit med om det innan så det är intressant! Alla är så trevliga och vill lära mig saker och idag fick jag ett fint nyckelband med deras logga på - tänk så glad man kan bli av små presenter! Och så har jag fått ha egna patienter och lagt om sår och kopplat EKGn. ROLIGT att få förtroendet att göra saker själv och märka att jag KAN och jag vet vad jag ska göra och slipper vara ill-nervös över att en handledare hänger sig över en och kollar på minsta grej man gör...

Igår planterade jag om mina blommor och de blev så glada så - kändes både husligt och vår-aktigt så det var lite tråkigt att kliva ut i 7cm nysnö i morse. Men det mesta är borta nu och det är slask överallt istället...

I helgen ska M och jag på chokladprovning och sedan bowla med några kompisar! Ska bli jätteroligt! Vi ska få göra våra egna praliner och prova massvis olika! :) Känns spännande!

Neh, nu ska jag göra middag - champinjon-crèpes blir det nog idag!
Over and out!

Inga kommentarer: