måndag 19 mars 2012

Prokrastinering

Prokastinering --> Wikipediaförklaring

Miljöns påverkan på hälsan (klicka på bilden för att lättare läsa).
Idag gör jag ingenting. Eller jo, alltså, på praktiken var jag jätteeffektiv och tog prover och pratade med patienter åt höger och vänster, men idag har jag inte varit lika effektiv hemma. Tänkte när jag åkte hem från praktiken att jag skulle minsann sätta mig och skriva en av de 3 uppgifter jag har direkt efter middagen. När jag ätit var jag trött och seg och skulle bara kolla liiiiiite på ett "jätteintressant" program om engelska trädgårdar. (Den typen av program jag oftast brukar sucka och "zappa" bort). Men sen satte jag mig väl vid datorn 2h efter att jag kommit hem, började jag med att skriva på facebook och göra reklam för vår våffel-pub vi ska ha på fredag för alla studenter på vårt kårhus. Kändes väldigt viktigt att hitta fina bilder på våfflor och sedan skriva lite trevligt kring det för att studenterna skulle bli sugna på våfflor och komma dit! Sedan tyckte jag att jag behövde skriva det på SprUtas blogg också och sedan tyckte jag att jag borde läsa lite andra bloggar och sådär. NU har jag klickat upp det dokument jag skulle skriva men då tyckte jag att jag borde skriva lite här om hur jag skjuter upp allt. Så det har jag gjort nu. Nu finns ingen återvändo nu MÅSTE jag börja skriva om ett hälsofrämjande samtal jag var med på och problematisera och diskutera mina observationer utifrån

  • Den fysiska miljön samtalet ägde rum i 
  • Samtalets karaktär och fokus
  • Interaktionen mellan ssk och patient
  • Genus-och maktperspektiv i samtalet
  • Patientens respons på samtalet.
WOOOHOOOO! JAG ÄLSKAR ATT PLUGGA TILL SJUKSKÖTERSKA FÖR ALLA UPPGIFTER VI SKA GÖRA KÄNNS SÅ VÄRDEFULLA! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Nog med prokastinering dags för lite producering! 
Over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

det är underbart att läsa om dej och dina studier, framförallt att du har valt rätt utbildning, du kommer att bli en JÄTTEDUKTIG "syrra"