tisdag 27 mars 2012

Brääännbrääännbrääänn

Brännbrännbränn <-- Trolltyg i tomteskogen - trollen ropar bränn bränn bränn på stockholmska för de ska gå och bränna skogen. Detta var det första jag tänkte på när jag bränt en plåt muffins idag. Goda fina muffins som min praktikplats skulle få! Menmen, nu får jag baka en kaka till för det blev inte så många fina. Fast endel fina blev det och de var också GODA!
Om någon vill baka så kan jag skriva receptet här:

100g smör + 50g choklad (70%) - Smält detta!
2 ägg+ 3dl socker - vispa detta
4msk kakao + 1tsk vaniljsocker + 1,5dl vetemjöl - rör ihop.
Minimarshmallows i botten och toppen på muffinsarna.
Smält choklad till garnering.

Smält alltså smör och choklad ihop. Vispa ägg och socker och rör ihop de torra ingredienserna. Häll sedan ihop allt och pluppa marshmallows i botten på muffinsformarna, ung. tio formar, och häll på smeten. Grädda i 200grader i ca 10 min - tills de är nästan klara. Ta ut plåten och lägg på lite marshmallows  och in i ugnen igen - grädda tills de fått färg och ta sedan ut och pynta med smält choklad och annat pynt om ni vill! :)

Nu ska jag garnera andra kakor - om de blir bra kanske jag visar de här också! ;)

Over and out!


Inga kommentarer: