torsdag 4 februari 2010

citronsaft o annat pyssel.


hej o hå. dagarna rinner förbi och det är full rulle hela tiden. har dock världens bästa jobb och vill inte sluta riktigt än! har ju dock några månader kvar.. 20 April är dagen då jag är arbetslös utan heltidsanställning och kommer då bli arbetslös vikarie. känns bra att det är ganska lång tid kvar så jag hinner "skola ut mig". :)

det är efter lunchen o jag har som vanligt två barn i mitt knä (ibland händer det visserligen att det är tre) ett av barnen lägger en hand på min mage och säger: "ooooOOOOOH, har du en bebis i magen?!" jag svarar att jag inte har någon bebis i magen och att den bara är lite rund ändå, han ser mycket förvånad och förvirrad ut. det går en stund, sen frågar han: "men fröken A då? har hon en bebis i magen? svaret blir nej. då undrar han om fröken S har en bebis i magen. svaret blir nej även på den frågan. han blir helt uppgiven och undrar VEM som har en bebis i sin mage DÅ? (ska nog förklaras att vi under 1,5 års tid nu har haft fröknar på jobbet som har haft bebisar i magen o nu var det ju ändå 2 månader sen fröken C födde sin son och nu "boooorde" någon annan ha en bebis i magen igen....) haha! o fröken Seb har ingen fröken eftersom han är en man.. höhöh!

M o jag gjorde citronsaft i förrgår. :) mitt i vintern o allt, tycker det är väldigt sommrigt men åandra sidan är det nu man behöver vitaminerna! lovade mor att lägga upp en bild på kaninen jag virkade åt M's brorsdotter så här kommer den! (mönstret är taget ur boken "virka amigurumi" av Mia Bengtsson och henne hittar ni
--> här.) mitt nuvarande projekt är ett mumintroll men det är lite kvar på den.. puss o hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

....vilken söt kanin, kan man få lära sig?hur var det skulle du sälja mönstret?hör av dej till tanten i granhult.