måndag 20 juli 2009

jag är bra på att resa!

hemma igen från luleå! tog bara 18h att åka hem och jag kunde sova ca 1h av dem! :) mer än jag trodde! resan upp var lite mer lyxig än hemresan, eftersom vi stannade i "glada hudik" och fick mat och sovplatser hos moster A. tackar och bockar ännu en gång!

solen har varit uppe hela tiden, myggen har jobbat heltid, älven har varit kall och jag har inte badat en ENDA gång, något jag skämms lite över.. mat har vi ätit var 3 timme (som sig bör på dessa resor), forsar har vi sett. solbrända har vi blivit, regnblöta liksaså. en sak som jag tycker är väldigt häftig är att jag träffade en kvinna som var "skogs-same" och som efter våran sjungning skulle hem och jojka utanför stugan och sen märka renkalvar hela natten med sina bröder. (kanske ska tilläggas att hon måste varit mellan 60-70 år och pigg och RÅcool!)
jag tror jag jag ska bo i norrland på sommrarna! helt underbart att det var ljust hela tiden, igår när vi kom söderöver och det började mörkna vid 9tiden så känndes det helt fel och lite kusligt.. så norrland på sommaren, götaland på vintern! :)

neh, nu ska jag kolla om tvätten är klar och sen ska jag packa och ikväll åker jag och några av flickorna till öland! TJOOH! (dagens visa: come away with me - Nora Jones)

3 kommentarer:

Thilde sa...

Härligt att du har insett hur härligt norrland är :D fast just idag regnar Hudik floder och jag sitter inne i pyjamas och myser :P

Kram

Linnea sa...

Jag ska också till norrland, i fyra veckor....! låter lovande det du skriver!
Är du hemma i helgen?
saknar dig!

Sara sa...

ATT det är härligt i norrland. nu har jag kommit hem efter ölandsvistelsen, ska packa om och åka till halmstad om 2 h.. :P här hinner jag inte med att vila inte.. så jag är inte hemma i helgen linnea.. :( synd!! men du är alltid välkommen till gbg!! :D puss på er