onsdag 8 juli 2009

dagen blev natt. natten blev morgon.

en av de mest fantastiska dagarna hade jag igår. vaknade och åt frukost med syster och t. man fick INTE läsa tidningen utan skulle umgås och prata. (men jag fuskade, var ju tvungen att få veta vad som hänt i småland de senaste dagarna. som alla loppmarknader i Hjältevard och countryfestivalen i Hestra.)

spelade alfapet på altanen, under markisen, och lyssnade på regnet (som kom och gick tillsammans med åska var tionde minut..)

cycklade iväg med mor till skogen och plockade massa smultron och fyra små kantareller! hittade en groda också. precis brevid ett smultron satt en brungrå med svarta prickar på. iisch! men! jag skuttade inte iväg utan skrek bara "MAAAMMAAAAA det är en GROODAA här!!" men sen var jag inte så rädd, när jag väl fått ur mig lite skrik. fast jag ville inte plocka mer just där..

aftonen var lyckad. krocket, prat, saftkalas i färgglada plastmuggar, vänner och bagageluckeåkning. e och jag kände oss mer som lille e's vänner än de stora flickor vi egentligen är.. roligt var det hursomhellst!

Inga kommentarer: