torsdag 30 juli 2009

hemma bäst?

regnet sköljde ner över fönstret på spårvagnen när den bromsade in vid en hållplats. droppar stora som vindruvor störtade ner mot marken och skvätte blåbärsstora droppar runt sig i vattenpölarna på marken som bara blev större och större. människorna på gatan hade ingen stans att ta vägen. även under taken regnade det, från sidan och underifrån av droppar som skvätte upp. hela luften var blöt av skyfallet. blev ändå inte förvånad över vädret när jag kom fram, eller att spårvagnarna krånglade och vi blev stående 20 min, att mitt gamla fönster satt kvar förvånade mig inte heller, (renoveringen är uppskjuten pga något-som-ingen-vet. inte ens på informationslappen fick vi reda på varför.). något som dock förvånade mig idag var att jag tog min nya fina röda baddräckt (med små vita prickar på) och begav mig iväg till en simhall och simmade en sväng. jätteskönt och påtiden!

semestern är snart slut och på söndag börjar jag jobba igen. en dag utan barn då det ska skruvas möbler och sättas upp namnskyltar! på måndag kommer de små, småå, smååå nya pluttisarna som ska börja! ska bli roligt, men ujj så nervöst..

Inga kommentarer: