fredag 27 mars 2009

vit dag. i flera bemärkelser.

det var vitt ute igen när jag vaknade idag. bara till att svälja och gilla läget. nu var det dags att plocka fram galonisar och vintervantarna igen. barnen var blöta och geggiga på jobbet och mina skor blev blöta och geggiga påväg hem. (men snaart är våren här på riktigt!!)

byrån är målad! eller i allafall första lagret och jag kände mig som martin timell eller dylikt när jag penslade på. och i min iver så målade jag också några små trälådor av bara farten!
mitt i målningen kom jag på att jag var tvungen att hämta tvätten i tvättstugan och hastade iväg i mina målarkläder och med intorkad färg på händerna. väl nere så var inte torktumlaren riktigt färdig och undertiden som jag väntade fick jag sällskap av de som hade tvätttiden efter mig. kvinnan nickade blygt till hälsning medan hennes make hälsade högt och ljudligt. sen frågade han om jag jobbade med "sånt där skitigt" antar att han menade färg eftersom det var det jag och mina kläder fläckvis var täckta av. men nej, "jag målar bara om en byrå" svarade jag "okej, okej" sa han då (med mammabrytning). sen suckade vi över tvätttiderna tillsamman och att två timmar är för kort för att man inte hinner tvätta och torka all tvätt på två timmar. sen tog jag min tvätt och gick. ("hejdåhejdå") trevligt. nu har jag träffat grannar från minst 4 olika hem.. spännande!

(vissa är fina i kväll. jag är rätt ful. och det är skönt!)

1 kommentar:

stygn sa...

jag tänker "okej okej" med bastubaan-brytning. eller räkan i mupparna. "ooookeeeej!"