torsdag 26 mars 2009

en näve näring

Lätt att falla
Hela vägen ner
Lika lätt att gå tillbaka
Efter tusen mil i regnet kanske sången skulle smaka
- Stefan Sundström-

idag är en sån där dag. allt är bara toppen o jättebra! har haft ROLIGT på jobbet, dagen har gått fort och barnen varit snälla. allt är bara underbart.
men så kom det och det slog som en riktig örfil: saknaden.

såg en bild på tre av mina fina vänner och det gjorde verkligen ont att se dem! har inte riktigt fattat hur mycket jag längtar efter dem.. och det kom så plötsligt. har haft så fullt upp sen jag kom hit att jag inte känt efter på det viset.
snyft och snörvel och det svider i ansiktet där tårarna rinner, för min hud är torr efter all utevistelse i sol, blåst och kyla. hmm.. måste nog härda mig lite så jag står emot mer. både mot saknad och mot väder och vind. fast, det är ju klart.. nästa vecka så packar jag mina pinaler och drar mot småland! och en vecka går ju fort!

Inga kommentarer: