tisdag 8 juli 2008

en vanlig sketen tisdag

energin var sviktande idag. min batterilampa blinkade svagt, saktare och saktare. sen slocknade den och jag somnade och sov en timma till. skönt när man inte har något bättre för sig.

för att komma igen, tagga till och vakna så lyssnade jag på "Romeo" med Basement Jaxx. en fasligt bra låt! http://youtube.com/watch?v=LU4Y3A3oJRM där kan man lyssna på den! :) me like!

snart bär det av mot arbetet igen och jag kommer att ha fullt upp tills kl 21.30! det kommer att hämtas filtar, glas med vatten, kaffekoppar, näringsdrycker, glasögon och tofflor. det ska flyttas och lyftas, fluffas kuddar, lyssna på barnbarn-historier och höja och sänka ljudet på TVn.
det ska med andra ord fixas o servas. det är vad mitt jobb består i! hjälpa andra människor med saker jag kan. det känns bra! det känns snällt och vänligt! ååh vilken god människa jag är! (och jag får betalt för det!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra

Anonym sa...

I inclination not agree on it. I assume precise post. Particularly the appellation attracted me to be familiar with the whole story.

Anonym sa...

Amiable brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.