söndag 6 juli 2008

regn & längtan

att vakna av regnets smattrande mot rutan och sedan vandra genom det en hel dag. det är rätt så härligt. jag känner mig som en torr tvättsvamp som suger i mig av allt det blöta. och blir sådär tung och klaffsig. det känns bra. som om regnet kommer som en "refill" till oss. eller egentligen inte. jag suger ju inte i mig. jag bara tänker det. marken, naturen gräset suger i sig. träden, blommor och blad. och de verkar tycka om det! jag tycker i alla fall om det. det är härligt. det luktar syre ute och det är grönt o skönt! just nu är nästan allt perfekt!

men allt kan inte vara perfekt.

jag saknar och längtar.

men snart är det helg. det är min drivmotor. snart är det helg! då slutar jag sakna och längta. i alla fall för ett tag. en stund och då ska jag inte slösa bort tiden. jag ska spara den! varje minut. ska försöka spara den och komma håg den! leva på den! det blir bra! ååh vad jag längtar!

Inga kommentarer: