onsdag 2 juli 2008

inblick

det är alltså nu det ska börja. min vardag utkastad för allmänheten. trevligt!

dagens visa, det är namnet på min blog och ganska passande med tanke på att nästan varje dag har ja en tema-låt för dagen. beroende på mitt humör, vad jag gjort, vilket väder det är, årstid, civilstånd för tillståndet mm.. det varierar alltså. vissa tema-låtar kan hänga i dag, efter dag, efter dag.. eller komma tillbaka en vecka, månad eller år senare.

ja. det var namnet på bloggen.

namnet på mig är Sara.
jag är 18 år och tog studenten i juni -08. och till hösten har jag inga planer alls. livet får gå sin gång och jag har tänkt följa med.

på min student för en månad sedan sa min far i ett tal till mig: "sara, du är på eller av". och det är en ganska bra beskrivning av mig! vill jag något så gör jag det, helhjärtat och engagerat. men sen i samma andetag kan jag vända. göra ingenting och skita i allt. jag är på. och jag är av.

igår var jag av. på standby.

"våg efter våg sjöljer över mig och krampaktigt drar jag händerna över ansiktet för att få bort allt det blöta och för att få luft. jag flämtar. drar i mig av den kvava, fuktiga, varma luften som har slut på syre. men jag får i mig den. det pågår i timmar, minuter eller om det bara var sekunder (?). hemskt, hemskt varmt. hemskt hemskt kvavt. syrebristen är nu ett faktum.
jag slänger mig åt sidan, viftar med armar och ben, precis som ett argt barn som inte vill längre.
tar mig samman. lyfter av täcket från mitt huvud. snyter mig och torkar tårarna. så. nu kan jag sova. nu ska jag sova"




2 kommentarer:

Mathilde sa...

Välkommen in i bloggträsket!

kram

Sara sa...

tackar tackar!