fredag 24 januari 2014

Sjuk-mat? Mat-sjuk?

Idag har magen blivit gladare. Mådde konstant illa fram till lunch. Sen har det släppt mer och mer och nu mår jag bara illa en liten stund i taget! Positivt! Har behandlat mig själv som en patient och druckit proviva och ätit smörgåsrån som älsklingen köpte till mig igår. Känns verkligen som "sjuk-mat" till en som är lite "mat-sjuk" och inte riktigt har vågat att äta riktig mat än, men börjar bli sugen just nu!

I morgon var tanken att M och jag + hans familj skulle gått och ätit på Fridolfs, men jag vågar inte gå dit och smitta ner om jag nu är magsjuk. Tror inte jag hade kunnat njuta av maten om jag fortfarande mår illa heller... Tyckte att de andra kunde gå men de ville inte om jag inte kunde. Det kan jag ju förstå, så trevlig som jag är att ha med. Haha! Men skämt åsido, har längtat efter denna helgen mycket. Första lediga helgen på 4 veckor!! R skulle ha kommit hit och hälsat på och vi har inte setts sen typ november! Galet! Men vågar inte ta några chanser så han fick bli kvar i Götet. Aja, får väl bädda ner mig och kolla på "på spåret" med karln i huset och dricka lite mer proviva! Blir ju rätt party det med!

Hoppas att DU får en fin helg! :*

1 kommentar:

patricw sa...

Krya på dig från oss båda! :)