torsdag 23 januari 2014

Magknip!

Inte alls bra. Så är tillståndet just nu. Igår gjorde jag 40 fina köttbullar. Väl färdiga så provsmakade jag en och den smakade jättekonstigt, kan inte komma ihåg om jag käkade upp den eller spottade ut men smakade liite på en till och den smakade också konstig. Ringde M som fick köpa ny köttfärs till nya köttbullar. När vi gjort hälften av de nya köttbullarna (som blev jättejättegoda) började jag få ont i magen och må lite illa. Efter middagen med de jättejättegoda köttbullarna och potatismos så blev illamåendet inte direkt bättre. La mig platt fall i soffan och låg där resten av kvällen. När vi skulle sova var magen i uppror och kurrade och kändes som jag var med i alien-filmen och att det närsom skulle sticka ut en alien-hand ur magen på mig... Sov av och till på natten men när jag vaknade mådde jag lika dant. Tänkte att jag kanske behövde äta lite men yoghurten ville inte stanna kvar i magen så-att-säga.

Har haft såå tråkigt idag, så fort jag rört mig minsta lilla så mår jag verkligen jätteilla så har legat platt fall. Har inte kräkts mer men har inte heller ätit något mer än lite blåbärssoppa och rån. Undra om det var dum-köttbullen eller om det är någon form av magsjuka. Jag menar, Calici som jag än inte haft (pepparpeppar) brukar ju vara mer frekvent på alla håll och kanter. Jag har ju bara kräkts en gång och sen haft magknip och illamående. Suck. Denna månad är väl en av de enda man har "råd" med karensdag för jag har jobbat julhelgen så kan spara tills nästa månad utan att det är några problem men hallå eller? Hur tråkigt är det inte att vara sjuk?! Lider ännu mer med mina patienter på jobbet nu. Hade blivit asirriterad om någon (som jag själv gör varje dag på jobbet) sagt "men du måste äta och dricka liiiite i allafall, det är bra för dig". Tjena, hur dum får man va? Jag mår ju illa ju! ;) Hehe... Jaja nu fokuserar jag på att bli frisk och att slippa kräkas igen, det är verkligen det värsta jag vet! Hua! 

Bjuder på en fin bild till en obehagligt personlig text! Varsågoda fina tulpaner! 


Inga kommentarer: