fredag 17 januari 2014

Fint som mitt kök

Just nu är det rätt fint hemma hos oss i köket. I alla fall i en del av köket. Ett litet hörn av köksbordet är iallafall fint och städat och piffat med tulpaner! Härligt! :) Förra helgen var vi hos E och N i Båstad i deras familjs semesterhus. Världens bästa hus förövrigt! SÅ mysigt! Men i Båstad finns det massa fina grejer på OPEN - Design House Stockholm där de säljer designprylar till extrapris. Hittade dessa fiiina koppar med motiv från Elsa Beskow. Har kikat på dem tidigare men nu fick de följa med hem. Första "din och min"-grej vi har tror jag. M valde "farbror blå" och jag valde den med vita blomman - omdiskuterat vad för slags blomma det är. Vitsippa? Neeh, bladet ser inte ut som vitsippa osv... ;) FÅr se om det blir några fler koppar ur den serien, vi har ju ändå mina muminkoppar också men dessa var så bra storlek på. Perfekta tekoppar! Sen hittade jag en snygg sax också som inte bara är snygg utan fungerar som en sax med, haaha, winn! 


Inga kommentarer: